Een casemanager inschakelen voor uw bedrijf

Een casemanager gebruiken om overzicht en grip te creëren op het verzuim van zieke medewerkers. Ziekteverzuim brengt naast druk en last op de werkvloer ook de nodige regelgeving en verslaglegging met zich mee. Bespaar tijd en geld door een casemanager in te schakelen. Hierdoor ontlast u uzelf en weet u zeker dat alles goed geregeld is. Daarbij verlaagt u het risico op fouten in de administratie en proces van het verzuim. Benieuwd naar wat de casemanager voor het verzuim binnen uw organisatie kan betekenen? Neem dan snel contact met ons op. Onze medewerkers staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.

Wat doet een casemanager van de arbodienst?

Een Casemanager van Rienks Arbodienst is een professional in het arbeids- en sociaal zekerheidsrecht. Hij of zij fungeert als vast contactpersoon die alle werkzaamheden rondom de verzuimprocessen uit handen neemt. Beperk de last en druk op uw team en organisatie met onze ervaren en deskundige casemanagers.

Wat mag u verwachten van de Casemanager arbodienst:

  • kent de procesgang van het eerste en tweede ziektejaar (Wet verbetering poortwachter) en weet welke acties van de werkgever verwacht worden en welke deadlines hieraan hangen
  • Stuurt alle betrokkenen rondom het verzuim-proces aan
  • Aanspreekpunt voor werknemer, bedrijfsarts, arbeidsdeskundige, werkgever en UWV;
  • Bewaken van het re-integratieproces;
  • weet wat u van een bedrijfsarts mag en kan verwachten;
  • is bent in staat om voorstellen te doen voor aangepaste/ passende arbeid voor de zieke werknemer;
  • weet een loonsanctie van het UWV te voorkomen door een correct verzuimdossier aan te leggen en te onderhouden;
  • Beperkt schadelast door ziekteverzuim;
  • Vergroot de inzetbaarheid van werknemers.

De kosten van een casemanager arbodienst

Een casemanager betaalt zich terug. Door u te ontlasten van werkzaamheden en de zekerheid te bieden dat er geen fouten worden gemaakt in het proces. Bij Rienks Arbodienst bent u verzekerd van een juiste afhandeling voor de juiste prijs. Wij rekenen namelijk voor onze casemanagers geen uurtarief, maar factureren per verrichting. Elke situatie is natuurlijk anders. Benieuwd naar een schatting? Neem graag contact met ons op.

Wat is de wet verbetering Poortwachter?

De Wet verbetering Poortwachter is er voor zowel werkgever als werknemer. Hierin staan duidelijke processen en eisen die beide partijen moeten volgen bij langdurig ziekteverzuim. De eisen en wetgeving van de Wet verbetering Poortwachter start al in de eerste week en kan tot 3 jaar later nog eisen stellen. Het doel van de wet is om verzuim te verkorten door snel en effectief in te grijpen.

Verwacht wordt dat zowel de werkgever als werknemer in samenwerking met de arbodienst en/of bedrijfsarts inzet toont om het verzuim te verkorten. Zo moeten er reïntegratie plannen en verslagen opgesteld worden. Een casemanager ondersteunt u hierin als organisatie. Hij of zij zorgt ervoor dat alles volgens de regel- en wetgeving verloopt. U bent als werkgever namelijk altijd eindverantwoordelijk voor het verzuim en de situatie. Door samen te werken met de casemanager van de arbodienst. Bent u zeker van een Poortwachterproof-dossier. Dit scheelt u een hoop zorgen en werk.

 

Geen zorgen meer met Rienks Arbodienst

Rienks Arbodienst kan u dus in het volledige proces ontlasten. Door het overnemen van het volledige proces en de verantwoordelijkheden. Kunt u zich focussen op de bedrijfsvoering en aansturing van de organisatie.

De casemanager voor verzuim:

  • Ontzorgt
  • Beperkt schadelast
  • Verminderd verzuimduur
  • Poortwachterproof-garantie

Interesse of vragen rondom de casemanager? Neem contact op

Heeft u vragen rondom de werkzaamheden of over een specifieke situatie binnen uw organisatie? Denkt u dat een casemanager u hierbij van dienst kan zijn en wilt u de mogelijkheden bespreken? Neem dan nu contact met ons op wij zijn u graag van dienst.

Neem nu contact op