Inloggen

Open het verzuimsysteem door op het door uw organisatie gebruikte systeem aan de rechterkant te klikken

Instructiemateriaal

– Snelgids VerzuimXpert
– Instructievideo’s VerzuimXpert

Veelgestelde vragen en antwoorden

1. Wanneer ontvang ik de inloggegevens voor VerzuimXpert?

Op maandag 3 juli worden de inloggegevens per e-mail verspreid naar de huidige gebruikers van ArboZorg. Wanneer u de inloggegevens voor VerzuimXpert heeft ontvangen kunt u gebruik van het nieuwe systeem.

Geen gebruikersaccount ontvangen, terwijl u deze wel dient te krijgen? Neem dan contact op met uw HR-/P&O-afdeling welke voor u een gebruikersaccount kan aanvragen bij Rienks Arbodienst.

2. Waarom dien ik een telefoonnummer op te geven bij het inloggen in VerzuimXpert?

Alle systemen waarin persoonsgegevens zijn opgeslagen dienen wettelijk gebruik te maken van een tweede verificatiestap bij het inloggen (twee factor authenticatie). Dit wordt gedaan bij VerzuimXpert met uw telefoonnummer, deze is aan u persoonlijk verbonden en is een geldige manier om te controleren/verifiëren dat de gene die inlogt echt is wie hij zegt dat hij is.

In ArboZorg werd gebruik gemaakt van een e-mailbericht om de tweede verificatiestap te voltooien, echter wordt deze mogelijkheid als onbetrouwbaar/onveilig beschouwt en is daarom niet meer mogelijk.

3. Is ‘twee factor authenticatie’ alleen mogelijk via een SMS-bericht?

Nee, het is ook mogelijk om in te loggen via een token (YubiKey). Deze is te bestellen via https://www.yubikeyshop.nl/ na ontvangst dient u eenmalig contact op te nemen met Rienks Arbodienst om de optie om in te loggen via een YubiKey op uw account te activeren.

Kan ik de ene keer inloggen met mijn telefoon en de andere keer met Yubikey?
Ja, dit is na activatie van de YubiKey in te stellen in VerzuimXpert.

4. Ik probeer in te loggen in VerzuimXpert maar ik ontvang geen SMS-bericht?

U heeft als gebruiker de optie om het SMS bericht opnieuw te versturen. Klik hiervoor op “Inloggen mislukt” en vervolgens op “SMS opnieuw versturen”. Er wordt nu een nieuw SMS-bericht verstuurd naar uw telefoon (het SMS-bericht bestaat uit cijfers en letters, er staan geen hoofdletters in het bericht).

5. Ik probeer in te loggen in VerzuimXpert maar ik ben mijn telefoon vergeten, wat nu?

U heeft als gebruiker de optie om in te loggen middels de backup-code die u heeft gekregen bij de eerste keer inloggen in het systeem. Elke backup-code kunt u één keer gebruiken als alternatief voor het inloggen met een SMS-bericht. Na het inloggen met de backup-code kunt u via het systeem een nieuwe backup-code genereren.

Klik hiervoor op “Inloggen mislukt” en vervolgens op “Gebruik back-up code”.

6. Krijg ik per e-mail een bericht over de openstaande taken?

U krijgt één keer per week een e-mail waarin staat aangegeven hoeveel taken er open staan in VerzuimXpert. Er wordt i.v.m. privacyregelgeving geen e-mail  verstuurd over wat de taak inhoudt, u dient hiervoor in te loggen in VerzuimXpert.

7. VerzuimXpert wachtwoord vergeten?

 

 

 

 

Klik op de inlogpagina op “Wachtwoord vergeten?” en volg de aangegeven instructies om uw wachtwoord te resetten.

8. Mijn vraag staat er niet tussen, met wie kan ik contact opnemen?

U kunt contact opnemen met ons via het telefoonnummer 073-6159987 voor VerzuimXpert gerelateerde vragen.